top of page

Verwerkingsopdracht


Als ik me zou moeten vergelijken met Grenouille (de hoofd personage) zou ik vooral niemand willen vermoorden om een eigen lijfgeur te scheppen. Omdat het een gefantaseerd verhaal is begrijp ik wel dat het verhaal erg verzonnen moest zijn om de lezer wat spanning te geven. Maar als ik mijzelf moest vergelijken zou ik eerder gezegd geen mensen doden maar het geur van de planten gebruiken.

Hierbij denk ik wel dat we 1 gelijkenis hebben. Grenouille is een personage dat hard werkt om zijn doel te bereiken, en ik ben zelf ook zo. Om mijn droom waar te maken werk ik ook zoveel mogelijk hard.

Nieuw woord: geur

Ik heb dit woord gekozen voor "het woord van het jaar", omdat elk persoon een eigen geur heeft en dit maakt de mens ook speciaal. Dit woord kan je zelfs linken met het crisis dat we al een jaar meemaken. Namelijk mensen die corona hebben kunnen helaas niet goed ruiken, en daarom dus geen geur herkennen. Als ik het woord zou moeten linken met het verhaal van "Het parfum" vindt ik het ideaal gekozen, want het gaat over het scheppen van een eigen lijfgeur.

Nieuwe titel: Geurmoordenaar

Ik heb deze titel bedacht, omdat het duidelijk over een moordenaar gaat en dat het te maken heeft met "geur".


Hieronder vindt je een paar bronnen over het boek "Het parfum"



Comments


bottom of page