top of page

Kennismaking met de auteur

Patrick Süskind


Ik denk dat de auteur bij dit boek zijn fantasie moest gebruiken, want er zit zoveel fantasie in het boek en dat maakt het juist verrassend. Je weet nooit wanneer en hoe het verhaal zal aflopen.

Patrick Süskind word in 1949 in Beieren, in een plaatsje ten zuiden van München geboren. Hij studeerde geschiedenis in München en Aix-en-Provence. Hij houdt er niet van om in de schijnwerpers te staan en leidt terug getrokken een bestaan op het platteland van de Lanquedoc in Frankrijk. Zijn eerste werk is een toneelstuk genaamd “Der Kontrabass” (De Contrabas), wat veel succes had in Duitsland. Hier na volgen de boeken, Das Parfum (1985), Die Taube (1987), Die Geschichte von Herrn Sommer (1991) en de meest recente is “Drei Geschichten und eine Betrachung” uit 1995.


In een interview met de Haagse Post zei Patrick Süskind ‘Ik wil niet over mijn privé leven praten en ik kan geen geleerde opinies geven over andere dingen.’ ‘Als ik 45 of 50 jaar ben, ben ik misschien veel wijzer. Dan pas kan ik interviews geven met mijn mening over bepaalde onderwerpen.’


Comments


bottom of page